Kostfibre er rigtig godt for fordøjelsen. Det er særligt grove kulhydrater fra vegetabilske madvarer, som kornprodukter, frugt og grøntsager, der adskiller sig fra kostens almindelige kulhydrater ved ikke at blive nedbrudt af mave-tarmkanalens fordøjelsesenzymer og som dermed når tyktarmen relativt uforandrede.

FibreWater bruger vandopløselige kostfibre fra cikorieroden, som ikke er synlige i vandet.

Vi anbefaler, at du bruger FibreWater som et godt supplement til en sund og varieret kost. På den måde øger du sandsynligheden for at nå minimum den daglige, anbefalede mængde af kostfibre. 

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at voksne skal have mellem 25-35 g kostfibre pr. dag.

sundhed.dk kan du regne dig frem til, om din kost indeholder den rette mængde kostfibre som anbefales dagligt.

Du indtager 6 g cikorie-inulin pr 500 ml flaske (5 g kostfibre), så du skal dermed drikke 2 flasker af 500 ml eller 1 flaske 1000 ml pr dag for at opnå den anpriste virkning.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at voksne skal have mellem 25-35 g kostfibre pr. dag, men det er ikke farligt at indtage flere kostfibre - husk dog at drikke rigeligt med vand, da du ellers risikerer at få hård mave.

Ja, FibreWater indeholder kun naturligt inulin fra cikorieroden.

Ja, og det anbefales, at børn helt ned til børnehavealderen får flere kostfibre.

Ja, gør endelig det – det vil kun gavne både dig og barnet/børnene.

Det varierer fra person til person, men ofte vil man inden for det første døgn kunne mærke, at maven begynder at arbejde mere end den plejer. 

FibreWater opbevares som enhver anden vand eller læskedrik ved stuetemperatur uden direkte sollys. Bør nydes afkølet.

Se forhandlerliste under menuen Kontakt

Ja, i sommeren 2021 lancerer vi også FibreWater med naturlig smagsaroma.

Hvis du spiser en fiberfattig kost og ønsker at spise mere fiberholdigt, skal du være opmærksom på, at dette kan føre til gener fra mavetarmsystemet i starten. Det er derfor en god idé, at øge fiberindtaget over tid.